Med svikt i steget…

SW Blog banner - 26th March

Våren är äntligen här! Det är dags att lämna vinterns ide och börja förändra ditt välbefinnande på ett positivt sätt.

Här får du några tips på hur du kan komma igång.

Promenera varje dag. Ta ut steget och fokusera på alla de bra saker du känner dig mest tacksam för. Gör därefter en mental anteckning om hur du känner dig. Denna enkla teknik kommer att ge dig en känsla av välbefinnande.

Bär mStrides under promenaden. Med mStrides i skorna skapas ett dynamisk energiflöde under din promenad — i princip genereras ett magnetiskt fält inuti skorna. Oavsett om du är hemma eller befinner dig på ett stillasittande jobb, kan Kenko mSteps hjälpa dig att uppnå samma känsla av välbefinnande som mStrides tack vare de avslappnande massagenoderna. De upphöjda punkterna ger samma uppfriskande känsla som en fotmassage när du går, står eller sitter — dagen lång.

Ta hand om dina fötter. Ett par strumpor av god kvalitet är avgörande oavsett om du beger dig ut på en kort eller en lång promenad.

ThermoWear Golf Socks är sydda i en högkvalitativ bomullsblandning för komfort och hållbarhet och konstruerade för att göra det bekvämt för dina fötter, vart du än är på väg. Oavsett om du tränar, tänker delta i British Masters Golf European Tour i april eller bara planerar att åka bort i påsk, kan ThermoWear Golf Socks ge dina fötter extra komfort och en positiv känsla av välbefinnande.

Naturen har en förmåga att få människor att känna sig lugna och att träna utomhus kan förstärka denna effekt. Det blir även en betydande avledning från livets alla stressiga inslag.

Åtskilliga studier har visat att regelbunden fysisk aktivitet förbättrar den mentala och fysiska hälsan och det är därför som det brittiska hälsoministeriet rekommenderar att vuxna ska ägna sig åt minst 150 minuter fysisk aktivitet i veckan.

Fördelarna med att vistas i naturliga omgivningar och att träna regelbundet har fått en del att föreslå att det kan finnas extra fördelar med att träna utomhus jämfört med att träna inomhus.

Det sociala samspelet är ännu en stor fördel med att träna utomhus, eftersom människor är mer benägna att samspela med varandra när de befinner sig utomhus. Och sist men inte minst, vitamin D … det är väl känt att en större exponering för solljus kan bidra till att öka kroppens halter av vitamin D. Detta vitamin är mycket viktigt för immunförsvaret samt för skelettillväxt och -reparation.

Passa på att promenera dig fram till välbefinnande i vår!

(26 Mars)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s