Gör dig redo för sommaren…

SW Get summer ready blog banner- ENG

Det är den tiden på året då vi börjar tänka på att komma i form för sommaren …

Men hur kan vi göra det?

En av de viktigaste aspekterna är vad vi äter…  När årstiderna förändras, så ändras våra matvanor också. Säg farväl till de tunga och värmande vintermåltiderna och välkomna sommarens säsongsbetonade råvaror som frukt och sallader! Vad du äter, ihop med träning, är avgörande för en hälsosam livsstil när du vill gå ner i vikt och bli smidig. Att äta rätt kost kan hjälpa dig att känna dig lyckligare och friskare.

Visste du att…

1. Super foodär näringsrika och en katalysator för god hälsa och ett övergripande välbefinnande. De är inte begränsade till att hjälpa till med att maximera det naturliga immunsystemet, det är också känt att de har en läkande effekt, och kan också bidra till att minska inflammation. De kan till och med eliminera eventuella skadliga bakterier. Vad, när och hur mycket du äter kan hjälpa till att hålla både din metabolism och dina energinivåer stadiga, vilket hjälper till med ökade energinivåer under hela dagen. Dra fördel av den fettförbrännande kraften av livsmedel som nötter, avokado, mörk choklad och Kiwifrukt från Nya Zeeland.

2. Det hälsosammaste sättet att gå ner i vikt är varken kraschdieter eller en attack av träning. Kroppen gillar långsamma förändringar när det gäller kost och motion. Till exempel, en person som inte har motionerat på åratal bör inte plötsligt börja springa flera mil om dagen. Du kommer inte bara att kämpa för att klara av det, utan du kan också känna dig nedslagen och omotiverad. Du kommer också att bli mycket mer skadebenägen och kan få bakslag längre fram med motionen. Detsamma gäller för personer som plötsligt avstår från vissa livsmedel i sin kost.

3. Dieter som strängt begränsar kalorier eller den typ av livsmedel som är tillåtna att äta kan leda till att du får brist på de näringsämnen och vitaminer som din kropp behöver. Eat Well Guide2, som ges ut av NHS England, erbjuder ett överflöd av information om hur du äter en hälsosam kost utan att avstå från livsmedel som är fyllda med viktiga näringsämnen.

Här är några tips som hjälper dig att hantera din vikt och hur du kan undvika ett sug efter fett & socker:

1. Byt ut ditt dagliga kaffe/te till örtte eller grönt te. Prova Kenzen ten4® Matcha Green Tea Drink och hjälp din kropp och hjärna att vakna på det naturliga sättet … Enligt en studie som utförts av forskare från China Academy of Chinese Medical Sciences3, kan regelbunden konsumtion av grönt te hjälpa till att förstärka ditt skelett när du åldras.

2. Inkludera MCT i dina måltider (triglycerider med medellång kedja). MCT är bra fetter som också har visat sig ha en aptitdämpande effekt.I en 14-dagars studie fick sex manliga volontärer obegränsad tillgång till tre olika dieter: en låg MCT-diet, en medium MCT-diet och en hög MCT-diet. Kaloriförbrukningen visade sig vara signifikativt lägre på den höga MCT-kosten. Forskarna noterade att ett utbyte av MCT till andra fetter i en fetthaltig diet “kan begränsa energiintaget och viktökning som produceras av dieter som innehåller mycket fett & energi.”Vi har gjort det enkelt att komma åt dessa värdefulla fetter genom att lägga till det som en andra viktig ingrediens i KVB® Natural Food Mix Meal Replacement som har ett högt proteinvärde, med endast 125 kalorier per portion, så att du kan dra fördel och njuta av Nikken Active Wellnesslivsstilen.

3. Ta hand om din mage. Nikkens Kenzen Digestion Complex 4-20 innehåller tjugo naturliga matsmältningsenzymer som verkar på alla fyra olika makronäringsämnen: fetter, protein, kolhydrater och fibrer. Detta bredare utbud av enzymer kan hjälpa dig att få ut mer energi från kosten du äter.

De hälsosamma val vi gör när det gäller kost & livsmedel kan hjälpa oss att hantera vår vikt, fokusera bättre samt att undvika ett sug efter fett & socker:

  1. http://www.superfoods-scientific-research.com
  2. https://www.nhs.uk/Livewell/goodfood/Pages/the-eatwell-guide.aspx
  3.  https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0271531716305619?via%3Dihub
  4. Stubbs RJ, Harbron CG. “Covert manipulation av förhållandet mellan triglycerider med medel till lång kedja i isoenergetiskt täta dieter: effekt på matintag hos ad libitum ätande män,” Int J Obes Relat Metab Disord 1996 maj, 20 (5): 435-44.

Sommarerbjudanden … gäller fram till 31 augusti 2018

Kenzen ten4® Matcha Green Tea Drink – Köp en, få en på köpet
#88036 – spara 595 kr.

KBV® Natural Food Mix – Choklad #16011 / Vanilj #16010
Spara 50% – Endast 522.50 kr. per styck

Kontakta din oberoende Nikkenkonsulent.

(8 maj)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s