Japanska upplevelser…

Japanese Takeaways Blog Banner

Nyligen så belönades Nikkens Team Kaizen-medlemmar 2017 med en lyxresa till Japan för att de kvalificerade sig som aktiva Wellness-entreprenörer. Här är vad Jon och Nicki Edgell, Platina Konsulenter från England, skrev om sin minnesvärda upplevelse.

“Förutom den vanliga kompensationsplanen erbjuder Nikken extra motivationsprogram till sina konsulter. Ett av dessa motivationsprogram har precis belönat oss med en fullt betald Team Kaizen-resa till Japan, Nikkens ursprungliga hem.

Även om Nikken Inc. nu har sitt huvudkontor i USA siktar företaget på att besöka Japan regelbundet för att hedra sin bakgrund och ge konsulenter chansen att uppleva den japanska kulturen och människornas filosofi. Detta var verkligen fallet när vi ständigt kännde oss ödmjuka av de japanska människornas hjälpsamhet och artighet överallt. Vid varje hotell på resan stod personalen uppradae och bugade när vi anläde. Om vi ​​var tvugna att stanna upp en stund och studera en karta över tunnelbanan så dök det alltid upp en ung student med perfekt engelska för att erbjuda sin hjälp. Tokyo förbereder sig för OS år 2020 och människornas vänlighet och effektiviteten i deras transportsystem kommer att garantera ett lyckat OS evenemang.

Denna Nikken resa, liksom andra årliga evenemang, är också en chans att möta gamla kollegor och träffa nya vänner. Det bidrar till ny inspiration och att fokusera på planer för det kommande året. Att vara omgiven av så många positiva och framgångsrika människor driver dig vidare till nästa nivå på din Nikken-resa. Viktiga beslut fattas vid dessa stora evenemang.

Resan var först och främst en semester och en belöning för gott arbete men det finns oundvikligen chanser att prata affärer och dela med sig av bästa praxis. Genom att skapa bra relationer med internationella kollegor uppstår många möjligheter till samarbete.

Nätverksmarknadsföringsmodellen är en modell av samarbete och entreprenörskap. Trots att vi alla har våra egna team, kan vi dela information om vad som fungerar bra innom den globala Nikken-familjen för att “kunna öka kakans totala storlek”. I praktiken fungerar detta till exempel genom att en kollega i Kanada skickar en förfrågan från en brittisk medborgare till oss eller att en mexikansk affärsledare deltar i ett av våra webinars för att vidarebefordra kunskap och inspiration till vårt team.

En annan upplevelse från resan var antalet olika sätt att lyckas med Nikken-verksamheten, till exempel genom registrearde kunder som gör sina beställningar via nätet eller genom att bygga ett nätverk, eller en kombination av båda två. Nikkens affärsledare har alla olika karaktärer – det är verkligen inte så att du måste vara utåtriktad och den stereotypa säljaren.

Tack Nikken för en upplevelse för livet! ”

(24 juli)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s