Dela med dig av metoden för framgång…

Leo Blog Final

Paragon Kundförsäljning, Sponsor och Duplicera

En “Paragon” definieras som en modell av excellens eller perfektion. De mest framgångsrika Nikkenkonsulenterna är paragoner/föredömen för andra Nikkenkonsulenter.  För att hjälpa Nikkenkonsulenter att öka sina intäkter utvecklades Paragon Priset för att motivera och belöna konsulenter som sponsrar nya människor och arbetar med kundhandel, de två beprövade sätten att avancera i rank och öka inkomsten. Historiskt sett har det visat sig att om konsulenterna lägger ner mer tid och ansträngning så tjänar de mer och går upp i rank.

Paragon Priset är utformat för att hjälpa Nikkenkonsulenter på Silver rank och lägre att gå upp till Guld. En konsulent på vilken nivå som helst kan uppnå Paragon Priset genom att uppfylla kvalifikationerna. För att kvalificera sig behöver konsulenten utveckla tre eller fler nya Silver Frontlinje (eller över) konsulenter inom en period av tre månader i följd. Dessutom måste pristagaren uppnå minst 18 000 I personlig grupp poängvolym. Priset är € 750 i kontanter.

Platina konsulenten Leo LeMay, i provinsen Quebec i Kanada, uppnådde Paragon Priset tidigare i år – och har planer på anta utmaningen igen!

För alla som tar den här utmaningen ger Leo några personliga råd om hur man lyckas. Han säger, “Jag bestämde mig inte bara för att satsa på Paragon Priset, utan att verkligen uppnå det. Jag tror på att fokusera på beslutet att lyckas och stödja det genom att vidta konsekventa åtgärder varje dag.

Det innebär att kontakta nya potentiella konsulenter, göra ABC-presentationerna* och coacha människor via telefon när det är möjligt. Jag åtog mig att kontakta fem till sju nya personer varje vecka samt göra minst en och ibland två eller tre presentationer varje vecka. Dessa presentationer var antingen en ABC* eller genom ett personligt möte. Genom att konsekvent genomföra dessa uppgifter kunde jag öka volymen för att uppfylla kvalifikationerna. Jag utförde också mycket coaching via telefonsamtal.

För att uppnå sponsringskraven frågade jag var och en av mina direkt/chef konsulenter, som inte hade uppnått Silver rank, om de var redo att gå upp till Silver rank. Réal Houle var den som svarade ja, och jag fortsatte att arbeta med att sponsra ytterligare två konsulenter. När jag sponsrar nya konsulenter frågar jag dem om de är villiga att arbeta för att gå upp till Silver rank inom tre månader eller snabbare. Jag frågar också om de kommer att starta en Entreprenörsklubb.  Jag är glad att säga att efter allt vårt hårda arbete är mina nya frontlinjepersoner nu självständiga och vet hur man arbetar med kundförsäljning och sponsrar sina egna nya konsulenter.”

Vi gratulerar Leo LeMay för att han delar med sig av Active Wellness och att han är en Nikken Paragon/föredöme!

*I en A-B-C-demonstration levererar Konsulent “B” och en erfaren Konsulent “A” en Nikken produktpresentation/demonstration till “C” som är en potentiell konsulent/kund till “B”.

(6 november)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s