Sommaraktiviteter för aktiv Wellness…

Summer Activities Blog Banner

Vi har precis passerat sommarsolståndet som välkomnar de månader vi kallar sommar. Detta är en lysande tid att starta en hälsosam, aktiv livsstil för dig och för hela familjen. Sommartid är många människors favorittid på året. Dagarna är långa, nätter är varmare och det fins tid att träffas och umgås med nära och kära.

Det finns så många saker att göra precis utanför dörren som är bra för ditt välbefinnande.  Allt du behöver göra är att sätta på dig dina bekväma skor och gå ut i naturen och uppleva den.

Här är några enkla sommarhälsotips för att hålla dina sommardagar aktiva:

1. Cykla. En av de bästa aktiviteterna är alltid en cykeltur. När solen skiner är det härligt med friluftsliv. Cykling är ett fantastiskt sätt att hålla sig frisk eftersom det är aktivitet som inte frestar på leder och skelett. Packa en picknick-korg och ta med dig hela familjen på äventyr. Cykelturer är ett av de bästa sätten att få dina barn aktiva och ha kul utomhus i sommar.

2. Att gå på en promenad kan verkligen pigga upp dig dig. Oavsett om du utforskar lugna skogar, ser ut över öppna landskap med havet vid horisonten eller promenerar runt din favoritpark, kan du spendera tid i naturen och det ger dig en känsla av lugn. Enligt National Trust Organisationär ”skogsbad” (känd som Shinrin Yoku, utvecklat i Japan) helt enkelt att vara bland träd. Det får dig att vara medveten om naturen runt dig. ”Skogsbad” är erkänt för dess fördelar för sinnet och kroppen.När du andas in de positiva negativa joner som finns i överflöd i skogsområden innefinner sig ett lugn.

3. Spela utomhusspel. Utomhusspel hjälper dig att få tillräckligt med solljus och det är bra för din kropp. Till och med det ljus vi möter ute på en kraftigt molnig dag överstiger den belysning vi vanligtvis möter inomhus. Så att vara ute gör en stor skillnad i mängden ljus-exponering vi möter. Det finns många spel du kan spela utomhus som boule, krocket, minigolf och mycket mer. Det handlar om att hålla dig aktiv och ha kul!

4. Öva Mindfulness och tacksamhet. Våra sinnen är ofta överbelastade av tankar. Om du är stressad, andas djupt och långsamt och fokusera på din andning och känslan av luft som flyter in och ut genom näsborrarna. Fokusera på tacksamhet, uppskattning, acceptans och förlåtelse. Livet är så mycket mer givande och glädjande när vi fokuserar på de positiva aspekterna av vårt liv.

5. Glöm inte att dricka! Att dricka mycket vatten är oerhört viktigt under sommarsäsongen. Varmare väder, ökad fysisk aktivitet och mer tid i solen kan lätt göra dig uttorkad. Nikken PiMag® vattenflaska är bärbar och erbjuder dig rent, filtrerat, alkaliskt PiMag®-vatten när du är på språng. Innehåller Nikken PiMag® Vattenteknologi, PiMag® Vattenfiltreringspatron oc justerar vattenets pH-värde till det alkaliska 8,5-9,5.

1. https://www.nationaltrust.org.uk/features/how-walking-in-nature-can-help-wellbeing

29 juni 2020

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s