Promenera för ökat välbefinnande och bättre hälsa…

Walking boosts health Blog Banner

Att promenera är enkelt, kräver minimal utrustning, kan göras när som helst på dygnet du kan gå i den egen takt.

Att promenera kan vara det enklaste sättet att bli aktiv men det är många fler fördelar än att bara få bättre kondition och gå ner i vikt.

Människor promenerar av alla möjliga skäl: Vissa går för träning, vissa går för avkoppling medan andra går för att rasta sina hundar. En annan anledning att sträcka på benen och ta en promenad är att promenader också kan bidra till att göra dig på bättre humör.

Promenera för bättre hälsa …

Att promenera är ett bra sätt att förbättra eller bibehålla din allmänna hälsa. Bara 30 minuter varje dag kan hjälpa till att öka konditionen i hjärt-kärlen, hjälpa till att stärka benen och minska överflödigt kroppsfett. Det kan också bidra till att minska risken för att utveckla hjärtsjukdomar1. Plus att promenera är gratis och kräver ingen speciell utrustning eller träning.

Promenera för att öka ditt välbefinnande …

Att ta en promenad runt din lokala park till exempel innebär flera saker som kan ge ditt humör en boost. När du lämnar din arbetsstol eller soffa och tillbringar tid i naturen, får solljus eller allmänt dagsljus och ser intressanta och vackra utsikter kan det hjälpa till att förbättra ditt humör. Den friska luften kan hjälpa till att rensa ditt sinne och bidra till att spänningar och stress försvinner …

Här är några tips för att få ut mesta möjliga av dina promenader:

– Promenera i minst 30 minuter varje dag. För att få hälsofördelarna, försök att gå i minst 30 minuter så snabbt du kan för att få hälsofördelarna. Om det är för svårt att gå i 30 minuter åt gången, gör regelbundna små promenader (10 minuter) tre gånger per dag och bygg sedan upp det gradvis.

– Gör promenader till en del av din dagliga rutin. Försök att gå på samma tid varje dag. Du kommer att använda samma mängd energi, oavsett vilken tid på dagen du går, så gör det som är mest bekvämt för dig. Använd en aktivitetsdagbok om det hjälper.

– Använd en stegräknare. En stegräknare mäter antalet steg du tar. Du kan använda den för att mäta din rörelse under en dag och jämföra den med andra dagar eller med rekommenderade antal steg. Detta kan motivera dig att röra på dig mer. Det rekommenderade antalet steg som ackumuleras per dag för att uppnå hälsofördelar är   10 000 steg eller mer2.

– Välj rätt skor för att promenera. Att vandra är en billig och effektiv träningsform. Men fel typ av sko kan orsaka smärta i foten eller skinnbenet, blåsor och andra skador. Se till att dina skor är bekväma med lämpliga häl- och hålfotsstöd. Ta lätta steg och se till att din häl berör marken innan tårna. När det är möjligt, gå på mjukt underlag snarare än betong/asfalt för att hjälpa till att absorbera stöten. Investera i innersulor av bra kvalitet för dina skor.

Nikkens Kenko® mSteps eller mStrideskan klippas till så att de passar och har inbyggd patenterad DynaFlux® magnetisk teknologi som fungerar som en magnetfältgenerator inuti skorna och ger dig en subtil, men ändå energigivande massage som stimulering.

Insoles Offer Banner - SWE

Introducera Nikkens inläggssulor till vänner och familj med vårt ERBJUDANDE mellan 6 – 31 juli:

Köp ett par inläggssulor mSteps eller mStrides och få det andra paret för HALVA PRISET! Använd koderna nedan för att beställa:

mSteps Damer paket – # 88078 (inkluderar: 2 x # 3053 Dam, storlek 35 – 40)

mSteps blandat paket – # 88082
(inkluderar: 1 x # 3053 Dam, storlek 35 – 40+ 1 x # 3054 Män, storlek 40 – 46,5)

mSteps Män paket – # 88084 (inkluderar: 2 x # 3054 Män, storlek 40 – 46,5)

mStrides Damer paket – # 88070 (inkluderar: 2 x # 3050 Dam, storlek 35 – 40)

mStrides blandat paket – # 88072
(inkluderar: 1 x # 3050 Dam storlek 35 – 40+ 1 x # 3051 Män 40 – 46,5)

mStrides Män Paket – # 88074 (inkluderar: 2 x # 3051 Män, storlek 40 – 46,5)

Förutom att stödja fotsulorna kan du också behöva extra stöd för knä och fotleder. KenkoTherm® knäomslag och KenkoTherm® fotledsomslag hjälper till att ge komfort och stöd. Omslagen som är Unisex med ortopedisk design kan hjälpa med stöd och flexibilitet.

Promenera för ökat välbefinnande och bättre hälsa i sommar…

 

1. https://www.nhs.uk/news/lifestyle-and-exercise/walking-reduces-heart-disease-in-people-at-risk/
2. https://www.bbc.com/future/article/20190723-10000-steps-a-day-the-right-amount
3. https://nikkensv.wordpress.com/2020/07/06/45-ar-med-nikkens-inlaggssulor-upptack-historien-om-active-wellness/

20 juli 2020

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s